شرایط و مقررات تسهیلات کارت اعتباری به پشتوانه سهام عدالت

 

شرایط و مقررات تسهیلات کارت اعتباری به پشتوانه سهام عدالت

این تسهیلات به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

✓ به موجب ابلاغیه شماره 99/67513 مورخ 1399/03/12 بانک مرکزی، اعطای تسهیلات کارت اعتباری به پشتوانه سهام عدالت صرفاً به افرادی تعلق می گیرد که تا کنون مبادرت به فروش تمام یا بخشی از سهام خود ننموده‌اند.

✓ تمامی سهامداران عدالت(اعم از روش مستقیم و روش غیرمستقیم) می‌توانند تسهیلات دریافت نمایند.

✓ هنگام ثبت درخواست تسهیلات، سامانه وضعیت سهامداری متقاضی را از شرکت سمات (سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه) استعلام و در صورت بلامانع بودن، امکان ثبت درخواست فراهم می‌شود.
 

مرجع تعیین ارزش سهام عدالت؟

✓ استعلام وجود سهام عدالت قابل وثیقه‌گذاری از شرکت سمات به صورت کاملاً مکانیزه بوه و بانک در این زمینه دخل و تصرفی ندارد.

✓ تعیین ارزش سهام عدالت افراد مطابق قوانین و مقررات بازار سرمایه از شرکت سمات استعلام می‌شود و بانک در این زمینه دخل و تصرفی ندارد.

✓ با توجه به محدودیت زمان استعلام سهام عدالت از شرکت سمات (8 صبح لغایت 16) توجه داشته باشید که ثبت نهایی درخواست تسهیلات در خارج از ساعات یادشده و تا زمان دریافت پاسخ استعلام، میسر نمی‌باشد.

✓ امکان کارت اعتباری سهام عدالت در حال حاضر صرفاً بنام مالک آن ممکن بوده و دریافت تسهیلات با وثیقه‌گذاری سهام عدالت سایرین میسر نمی‌باشد.
 

نحوه محاسبه و تعيين مبلغ تسهيلات؟

✓ مبلغ تسهیلات هر فرد بر اساس ضریبی از ارزش سهام عدالت وی نزد شرکت سمات می‌باشد، لذا مبلغ تسهیلات برای افراد مختلف ممکن است، متفاوت باشد.
 

مراحل ثبت درخواست کارت اعتباری به پشتوانه سهام عدالت؟

1) ورود اطلاعات هويتي

2) دریافت کد اعتبارسنجی (از طریق ارسال پیامک به شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه سجام)

3) اعلام شماره حساب بانك ملت 

4) نمايش مبلغ تسهيلات و انتخاب شعبه

5) ثبت نهایی درخواست و دریافت رسید

6) مراجعه به شعبه و دریافت کارت اعتباری
 

دریافت تسهیلات شامل پرداخت هزینه‌های قانونی می باشد حساب شما برداشت می‌شود؟

-هزینه توثیق سهام عدالت (واریز به حساب شرکت سمات)

-هزینه تمبر مالیاتی

-هزینه صدور کارت

-آبونمان صدور کارت اعتباری معادل 1 % کل ارزش تسهیلات

- سایر هزینه‌ها (تشکیل پرونده و...)
 

ارتباط با شرکت سمات

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سهام عدالت نظیر نحوه ارزش گذاری سهام و سایر موارد مرتبط می‌توانید با شماره تلفن 1569 – 021 تماس حاصل فرمایید.
 

نکات مهم

• مشتری گرامی در صورتیکه بعد از ثبت درخواست و قصد انصراف از دریافت تسهیلات کارت اعتباری در بانک ملت را دارید ، جهت رفع توثیق سهام عدالت به شعبه انتخابی مراجعه نمائید.

• مشتری گرامی توجه گردد در صورتیکه از دریافت تسهیلات انصراف نمائید و رفع توثیق سهام عدالت انجام پذیرد کارمزد های مربوطه با توجه به اینکه به شرکت های سمات / صحرا تعلق دارد برگشت داده نمی شود.

• مشتری گرامی پس از ثبت درخواست و مراجعه به شعبه می باید فرم وکالتنامه فروش سهام عدالت از شعبه انتخابی در یافت و امضا و سپس م به دفاتر اسناد رسمی جهت تایید وکالت نامه مراجعه گردد و وکالت نامه تایید شده را به شعبه مربوطه تحویل نمایید.


همدان-خیابان شهیدان دیباج(هنرستان)-انتهای آپارتمانها - پلاک ۳۹-تلفن: ۰۸۱۳۸۳۳۲۴۷۵-نمابر: ۰۸۱۳۸۳۳۲۱۰۱- سایت اینترنتی: www.ham-vase.ir

شرایط و مقررات تسهیلات کارت اعتباری به پشتوانه سهام عدالت

 

شرایط پذیرش سهام عدالت برای وثیقه صدور کارت اعتباری به شبکه بانکی اعلام شد (۱۳ خرداد ۱۳۹۹)

 
بانک مرکزی طی بخشنامه ای شرایط پذیرش سهام عدالت برای وثیقه صدور کارت اعتباری را به شبکه بانکی اعلام کرد.

در همين راستا، بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي مي‌توانند با شرايط زير نسبت به پذيرش سهام عدالت برای وثيقه صدور کارت اعتباري مرابحه براساس بخشنامه های قبلی اقدام کنند:

1-درصدي از ارزش آن بخش از سبد سهام دارندگان سهام عدالت که آزاد شده است، در چارچوب ضوابط به عنوان وثيقه صدور کارت اعتباري قابل پذيرش است.

2-سهام تمامي شرکت‌هاي موجود در سبد سهام دارندگان سهام عدالت که آزاد شده است بايد به عنوان وثيقه صدور کارت اعتباري پذيرفته شود.

3-صدور کارت اعتباري به پشتوانه وثيقه سهام عدالت، صرفآً براي متقاضي که سهام عدالت متعلق به وي توثيق شده است، امکان‌پذير است.

شرایط پذیرش سهام عدالت برای وثیقه صدور کارت اعتباری به شبکه بانکی اعلام شد

مقالات مرتبط: